Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Hvordan får min alliance territoriekontrol?

Artefaktfordeling
Med Travian Scattered Empire introducerer vi en ny måde at få artefaktkræfterne på. Mens de i Travian Legends kan erobres og flyttes, er de bundet til bestemte regioner i Travian Scattered Empire. Inden for hver region kæmper alliancer om territoriekontrol. For at opnå territoriekontrol, skal alliancer opbygge indbyggere inden for regionen. Når de er opbygget, skal de også forsvare dem. For at opnå en regional oldtidskraft, skal en alliance akkumulere mindst 50% af de fem bedste alliancers indbyggertal inden for regionen.

Strategiske muligheder
Grundet spillets mekanik er det oplagt, at top fem alliancerne indbyrdes vil få svært ved at samarbejde, så længe deres eneste mål er at opnå regional dominans. Men der er stadig plads til den klassiske "alle mod nummer 1" pagt, som fjerne indbyggere fra top 1 alliancen og baner vejen for sejr.

Fordi regioner har skarpe afgrænsninger, kan der findes flere allierede i andre regioner. En aftale såsom "jeg hjælper dig, så hjælper du mig senere" er i høj grad muligt.
Hvad angår såkaldte meta-alliancer, så er disse ikke en fordel, så længe de ikke er adskilt i regioner. Spillet tager ikke højde for forbund, når der beregnes territoriekontrol. Dette vil sprede spillere over et større område, og kan lettere håndteres af erfarne spillere. 

Spillerne skal også træffe en vigtig beslutning: For at få succes i kapløbet om regionale indbyggere, skal de investere i bygninger. Men for at bevare disse, skal der også bygges tropper. Balancen mellem disse to, bliver altafgørende.

Regionsstatus
Inaktiv: Der er ikke nok regionale indbyggere, til at aktivere mulighed for en erobring af regionen. En region skal bruge mindst 10.000 indbyggere for at blive aktiv.

Ikke afgjort: Ingen alliance har endnu opnået >50% territoriekontrol.

Sikring: En alliance har >50% territoriekontrol, og skal bevare dette indtil der er gået 24 timer. 

Sikret: En alliance har >50% territoriekontrol og sikringen på 24 timer er gået. De kan bruge artefaktkræfter og alliancen indtjener sejrspoint.

Yderligere information Når en regions status er "ikke afgjort", falder den ikke tilbage som inaktiv, selvom indbyggertallet i regionen falder til under den angivne grænse.

Status

Regional grænse nået

Top 1 alliance har >50% territoriekontrol.

Top 1 alliance har holdt regionen >24t.

Inaktiv:

Nej

-

-

Ikke afgjort:

Ja

Nej

-

Sikring:

Ja

Ja

Nej

Sikret:

Ja

Ja

Ja

Screenshot fra regionsoversigt i ambassade
Screenshot fra regionsoversigt i ambassade

Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej