Mest efterspurgte svar
Seneste tilføjelser
Travian Answers
Lad os begynde med dit spørgsmål
Søg efter besvarede spørgsmål
For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.
Jeg har et spørgsmål om...
Søg efter nøgleord
Du kan finde dit svar let ved at indtaste et søgeord til det du leder efter. Eksempel: Du vil vide hvordan du nedriver en bygning? Skriv nedrivning og se hvilke svar der passer til dette søgeord.
Søg via. oversigt
Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.
Forsamlingsplads
Forudsætninger: minimum Travian Version: 2.5
Landsbyens tropper mødes her. Herfra kan du sende dem på erobringer, angreb, plyndringer eller til at bakke andre landsbyer op.
Forsamlingspladsen kan kun bygges i det kurvede område lige under din Hovedbygning.
Hvis du forsøger at afsende et angreb eller en plyndring imod en spiller som er medlem af din alliance eller medlem af en alliance som har IAP eller forbund med din alliance vil du skulle bekræfte en ekstra gang inden du kan sende.
Når du sender angreb med katapulter, vil du kunne se i din forsamlingsplads hvad du sigter efter. Afhængigt af hvilket byggetrin din Forsamlingsplads er på kan du vælge forskellige mål som dine katapulter kan skyde efter:
- Ved trin 1 kun tilfældigt
- Ved trin 3, 5 og 10 stiger de mulige mål
- Ved level 10 kan der sigtes på alle bygninger undtagen gemmested, stenhugger og fældebygger.
- Ved trin 20 og med mindst 20 katapulter kan du vælge 2 mål ud fra samme liste som gælder ved trin 10.
- Bemærk at alle mål der kan sigtes efter ved de tidlige byggetrin også kan sigtes efter ved højere byggetrin!
Forsamlingsplads trin 1 | Forsamlingsplads trin 3 | Forsamlingsplads trin 5 | Forsamlingsplads trin 10 |
Tilfældigt | Råstoflager | Bageri | Akademi |
Kornkammer | Lerbrænderi | Kaserne | |
Lergrav | Bryggeri | ||
Kornavler | Ambassade | ||
Kornmølle | Stor Kaserne | ||
Jernstøberi | Stor Stald | ||
Jernmine | Heltebygning | ||
Savværk | Hestenes Drikketrug | ||
Skovhugger | Hovedbygning | ||
Markedsplads | |||
Palads | |||
Forsamlingsplads | |||
Residens | |||
Smedje |
|||
Stald | |||
Turneringsplads | |||
Rådhus | |||
Handelskontor | |||
Skatkammer | |||
Verdensvidunder | |||
Værksted |
Begrænsninger på antal troppebevægelser
Se vores artikel om at lave og bruge tropper, for at få oplysninger om begrænsninger på antal troppebevægelser.
Indkommende angreb/plyndring
Du kan markere indkommende angreb/plyndringer med forskellige farvekoder. Derudover vil hver hændelse blive vist med en farvekode for at lette dit overblik.

Farvekoderne er:
- Red = Indkommende angreb eller plyndringer
- Green = Indkommende opbakninger og returnerende tropper
- Yellow = Udgående troppebevægelser
- Purple = Indkommende troppebevægelser til en oase tilhørende denne landsby
Udover landsbynavnet vil du kunne se koordinaterne for landsbyen som har sendt angrebet, plyndringen eller opbakningen.
Hvis det samlede antal tropper i angrebet/plyndringen er lavere end det nuværende byggetrin på forsamlingspladsen i den forsvarende landsby, vil forsvareren kunne se typen af tropper på vej imod hans/hendes landsby. Han/hun vil ikke kunne se det præcise antal af tropper, men kun typen af tropper. Man vil se et spørgsmålstegn ud for troppetyper, der er med i angrebet og et 0 ud for troppetyper, der ikke er med.
De niveauafhængige attributter (som fx byggeomkostninger, antal genererede kulturpoints samt kapacitet) kan findes her.
For at få en fuld tabel over byggetider, kan du klikke her for en server med 1x hastighed og her for en server med 3x hastighed.