Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Regioner og Sejrspoints

I den årlige specials siden 2014, har man skulle spille på en kort der er baseret på oldtidens Europa og opdelt i 87 regioner. I 2017 specialen, Ild og Sand, er kortet gjort mindre så den nu er på 401 x 401 felter modsat før som var på 801 x 801 felter.

Regioner, bosættelse og kontrol

Der er 87 uafhængige regioner som kan kontrolleres af alliancer. Dette tillader dem at samle sejrspoint og aktivere oldtidskræfter (artefakter).

Så, hvordan overtager man en region? Først skal den låses op. Dette sker når top 5 største alliancer i regionen har samlet mindst 4.000 indbyggere i regionen. Indbyggere fra andre alliancer, spillere uden en alliance, i ferietilstand eller spærret samt Natar landsbyer vil ikke tælle med blandt de 4.000. Når en region er låst op, vil den ikke kunne blive låst igen hvis antallet af indbyggere falder under 4.000.

Det er kun muligt at bosætte nye landsbyer i regioner der er låst op eller nabo til de oplåste regioner. Den eneste undtagelse for dette er de få regioner der er i centrum, hvor nye spillere bliver placeret, og hvor man altid ville kunne grundlægge nye landsbyer.

Hvis en af alliancer i en "låst op" region formår at få over 50% af indbyggere i regionen (kun top 5 allaince landsbyer i regionen tælles med), vil kunne tage kontrol over regionen. Dette tager 24 timer. Hvis man er i stand til at holde på flertallet, vil man få kontrollen over regionen.

Information om indbyggertal i regionen og top 5 alliancer kan ses i Statistikker -> fanen Regioner og i Ambassader der er bygget i regionen. Vær opmærksom på at ”Regionalt indbyggertal” i statistikker viser indbyggertal for top 1 alliance i regionen, og ikke den samlede antal i regionen.

Her er en oversigt over region’s mekanisme:

Region status Sådan gøres det Effekter
låst Alle regioner starter ved låst. Kan ikke bosætte, medmindre den er nabo til en oplåst region eller er en region i centrum.
låst op Top 5 alliancer i regionen har opnået en total på 4.000 indbyggere i regionen. Kan bosættes og anfægtes. Kan ikke blive låst igen.
Ikke afgjort En af alliancer skal have over 50% blandt top 5 alliance indbyggertal i regionen. Kan vende tilbage til ”låst op” hvis alliancen mister flertallet.
Sikret Alliancen skal holde på flertallet i over 24 timer i streg. Medlemmer af den kontrollerende alliance kan aktivere oldtidskræfter I regionen (hvis der er en) og alliancen modtager sejrspoints.

Oldtidskræfter og sejrspoints

Alle medlemmer i alliancen der kontrollere en region kan benytte sig af oldtidskræften der er i regionen, vel at mærke hvis der er en. For at aktivere oldtidskraften, skal spilleren have en Skatkammer på trin 10 (for landsbyeffekt) eller trin 20 (for kontoeffekt). Du kan aktivere kraften hvilket som helst landsby; landsbyen behøver ikke at være i regionen for at få kraften.

Du kan aktivere en kraft i hver landsby, men kun en af dem kan have effekten kontoeffekt. Når den er aktiveret, vil kraften gælde i 24 timer, derefter skal den genaktiveres hvis alliancen stadig har kontrollen over regionen. Man har en gratis aktiveringen per dag; derefter koster hvert aktivering af kraften 5 (landsbyeffekt) eller 10 (kontoeffekt) guld.

Oldtidskræften kan også deaktiveres under følgende betingelser

  • Hvis du mister landsbyen hvor den er aktiveret i
  • Hvis din alliance mister kontrol over regionen

Oldtidskræfter, selvom de er meget brugbare, er ikke den eneste nyttig ting ved at kontrollere regioner. Hvis du vil vinde, skal din alliance samle sejrspoint. Hver dag vil alliancer der kontrollere en region tjene sejrspoint. Mængden afhænger af regionen:

  • Unik kraft: - 10 point per dag
  • Stor kraft: - 30 point per dag
  • Lille kraft: - 50 point per dag
  • Ingen kraft: - 100 eller 200 (kun i Delphi region) point per dag

Den alliance der samler flest point sammen vinder spillet. Ild og Sand vil køre i 200 dage, og der er ingen Verdensvidunder i denne scenario.

Oversigt kort

ild og sand

Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej