Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Genstande

Udstyr

Forbrugsgenstande

 

Udstyr

Højrehåndsudstyr

Romere

      Helt            Heltinde
 
Legionærens korte Sværd
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Legionær.



 Legionærens Sværd
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Legionær.



 Legionærens Langsværd
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Legionær.



 Prætorianerens korte Sværd
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Prætorianer.



 Prætorianerens Sværd
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Prætorianer.



 Prætorianerens Langsværd
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Prætorianer.



 Imperianerens korte Sværd
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Imperianer.



 Imperianerens Sværd
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Imperianer.



 Imperianerens Langsværd
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Imperianer.



 Imperatoris korte Sværd
 +500 styrke til Helten; +9 angreb og +9 forsvar til hver Imperatoris.



 Imperatoris Sværd
 +1000 styrke til Helten; +12 angreb og +12 forsvar til hver Imperatoris.



 Imperatoris Langsværd
 +1500 styrke til Helten; +15 angreb og +15 forsvar til hver Imperatoris.



 Caesaris lette Lanse
 +500 styrke til Helten; +12 angreb og +12 forsvar til hver Caesaris.



 Caesaris Lanse
 +1000 styrke til Helten; +16 angreb og +16 forsvar til hver Caesaris.



 Caesaris tunge Lanse
 +1500 styrke til Helten; +20 angreb og +20 forsvar til hver Caesaris.



Gallere

       Helt            Heltinde
 Falankens Spyd
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Falank.



 Falankens Langspyd
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Falank.



 Falankens Lanse
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Falank.



 Sværdkæmperens korte Sværd
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Sværdkæmper.
 


 Sværdkæmperens Sværd
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Sværdkæmper.



 Sværdkæmperens Langsværd
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Sværdkæmper.



 Theutaterlynets Kortbue
 +500 styrke til Helten; +6 angreb og +6 forsvar til hvert Theutaterlyn.



 Theutaterlynets Bue
 +1000 styrke til Helten; +8 angreb og +8 forsvar til hvert Theutaterlyn.



 Theutaterlynets Langbue
 +1500 styrke til Helten; +10 angreb og +10 forsvar til hvert Theutaterlyn.



 Druiderytterens Vandrestok
 +500 styrke til Helten; +6 angreb og +6 forsvar til hver Druiderytter.



 Druiderytterens Stok
 +1000 styrke til Helten; +8 angreb og +8 forsvar til hver Druiderytter.



  Druiderytterens Kampstok
 +1500 styrke til Helten; +10 angreb og +10 forsvar til hver Druiderytter.



 Haeduanerens lette Lanse
 +500 styrke til Helten; +9 angreb og +9 forsvar til hver Haeduaner.



 Haeduanerens Lanse
 +1000 styrke til Helten; +12 angreb og +12 forsvar til hver Haeduaner.



 Haeduanerens tunge Lanse
 +1500 styrke til Helten; +15 angreb og +15 forsvar til hver Haeduaner.





Germanere

      Helt            Heltinde
 Køllesvingerens Kølle
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Køllesvinger.



 Køllesvingerens Jernkølle
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Køllesvinger.



 Køllesvingerens Morgenstjerne
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Køllesvinger.



  Spydkæmperens Spyd
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Spydkæmper.



 Spydkæmperens Langspyd
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb +4 forsvar til hver Spydkæmper.



 Spydkæmperens Lanse
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Spydkæmper.



 Øksekæmperens Hakke
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Øksekæmper.



 Øksekæmperens Økse
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Øksekæmper.



 Øksekæmperens Kampøkse
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Øksekæmper 



 Paladinens lette Hammer
 +500 styrke til Helten; +6 angreb og +6 forsvar til hver Paladin.



 Paladinens Hammer
 +1000 styrke til Helten; +8 angreb og +8 forsvar til hver Paladin.



 Paladinens tunge Hammer
 +1500 styrke til Helten; +10 angreb og +10 forsvar til hver Paladin.



 Teutonrytterens korte Sværd
 +500 styrke til Helten; +9 angreb og +9 forsvar til hver Teutonrytter.



 Teutonrytterens Sværd
 +1000 styrke til Helten; +12 angreb og +12 forsvar til hver Teutonrytter.



 Teutonrytterens Langsværd
 +1500 styrke til Helten; +15 angreb og +15 forsvar til hver Teutonrytter.





Egyptere

      Helt            Heltinde
 Slavemilitsens Kølle
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Slavemilitser.



 Slavemilitsens Jernkølle
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Slavemilitser.



 Slavemilitsens Morgenstjerne
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Slavemilitser.



 alt= Askevagtens Hakke
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Askevagter.



 Askevagtens Økse
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb +4 forsvar til hver Askevagter.



 Askevagtens Kampøkse
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Askevagter.



 Krigerens korte Khopesh
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Khopesh-kriger.



 Krigerens Khopesh
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Khopesh-kriger.



 Krigerens lange Khopesh
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Khopesh-kriger



 Anhur-vagtens Spyd
 +500 styrke til Helten; +6 angreb og +6 forsvar til hver Anhur-vagter.



 Anhur-vagtens Langspyd
 +1000 styrke til Helten; +8 angreb og +8 forsvar til hver Anhur-vagter.



 Anhur-vagtens Lanse
 +1500 styrke til Helten; +10 angreb og +10 forsvar til hver Anhur-vagter.



 Resheph-stridsvognens lette Lanse
 +500 styrke til Helten; +9 angreb og +9 forsvar til hver Resheph-stridsvogne.



 Resheph-stridsvognens Lanse
 +1000 styrke til Helten; +12 angreb og +12 forsvar til hver Resheph-stridsvogne.



 Resheph-stridsvognens tunge Lanse
 +1500 styrke til Helten; +15 angreb og +15 forsvar til hver Resheph-stridsvogne.




Hunnere


      Helt            Heltinde
 Lejesoldatens Håndøkse
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Lejesoldat.



 Lejesoldatens Økse
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Lejesoldat.



 Lejesoldatens Kampøkse
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Lejesoldat.



 alt= Bueskyttens Sammensatte Kortbue
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Bueskytte.



 Bueskyttens Sammensatte bue
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb +4 forsvar til hver Bueskytte.



 Bueskyttens Sammensatte Langbue
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Bueskytte.



 Stepperytterens korte Spatha-sværd
 +500 styrke til Helten; +3 angreb og +3 forsvar til hver Stepperytter.



 Stepperytterens Spatha-sværd
 +1000 styrke til Helten; +4 angreb og +4 forsvar til hver Stepperytter.



 Stepperytterens lange Spatha-sværd
 +1500 styrke til Helten; +5 angreb og +5 forsvar til hver Stepperytter



 Skarpskyttens Sammensatte kortbue
 +500 styrke til Helten; +6 angreb og +6 forsvar til hver Skarpskytte.



 Skarpskyttens Sammensatte bue
 +1000 styrke til Helten; +8 angreb og +8 forsvar til hver Skarpskytte.



 Skarpskyttens Sammensatte langbue
 +1500 styrke til Helten; +10 angreb og +10 forsvar til hver Skarpskytte.



 Plyndrerens korte Spatha-sværd
 +500 styrke til Helten; +9 angreb og +9 forsvar til hver Plyndrer.



 Plyndrerens Spatha-sværd
 +1000 styrke til Helten; +12 angreb og +12 forsvar til hver Plyndrer.



 Plyndrerens lange Spatha-sværd
 +1500 styrke til Helten; +15 angreb og +15 forsvar til hver Plyndrer.



 

 

 

 

Venstrehåndsudstyr

Skjolde

       Helt            Heltinde
 Lille skjold
 +500 styrke til Helten.



 Skjold
 +1000 styrke til Helten.



 Stort skjold
 +1500 styrke til Helten.

 
 

Horn

       Helt            Heltinde
 Natarens lille horn
 +20% styrke imod natarer



 Natarens horn
 +25% styrke imod natarer



 Natarens kæmpe horn
 +30% styrke imod natarer




Poser

       Helt           Heltinde
 Tyvens pose
 10% plyndringsbonus



 Tyvens taske
 15% plyndringsbonus



 Tyvens sæk
 20% plyndringsbonus



 
BEMÆRK: Du kan også bruge poser selvom du er Romer eller Galler.

Poserne virker ved at gøre det muligt at stjæle nogle af de råstoffer, der ellers er dækket af gemmestedets kapacitet(10, 15 eller 20%, afhængigt af hvilken pose man bruger).

Andre

       Helt            Heltinde
 Lille Kort
 30% hurtigere returnering (gælder for helten og tropper sammen med helten).



 Kort
 40% hurtigere returnering (gælder for helten og tropper sammen med helten).



 Stort Kort
 50% hurtigere returnering (gælder for helten og tropper sammen med helten).



 Lille vimpel
 30% hurtigere tropper imellem egne landsbyer.



 Vimpel
 40% hurtigere tropper imellem egne landsbyer.



 Stor Vimpel
 50% hurtigere tropper imellem egne landsbyer.



 Lille Standard
 15% hurtigere tropper imellem alliancemedlemmer.



 Standard
 20% hurtigere tropper imellem alliancemedlemmer .



 Stor Standard
 25% hurtigere tropper imellem alliancemedlemmer.



 

Hjelme 
       

     Helt           Heltinde

 Bevidsthedens Hjelm
 +15% mere erfaring



 Klarsynets Hjelm
+20% mere erfaring



 Visdommens Hjelm
 +25% mere erfaring



 Genoplivelsens Hjelm
 +10 livspoint/dag



 Helbredets Hjelm
 +15 livspoint/dag



 Helbredelsens Hjelm
 +20 livspoint/dag



 Gladiatorens Hjelm
 +100 kulturpoint/dag på 1x hastighed og +50 kulturpoint/dag på 3x hastighed.



 Tribunalets Hjelm
 +400 kulturpoint/dag på 1x hastighed og +200 kulturpoint/dag på 3x hastighed.



 Konsulens Hjelm
 +800 kulturpoint/dag på 1x hastighed og +400 kulturpoint/dag på 3x hastighed.



 Rytterens Hjelm
 Uddannelsestider i Stald reduceres med 10%.



 Kavaleriets Hjelm
 Uddannelsestider i Stald reduceres med 15%



 Det tunge Kavaleris Hjelm
 Uddannelsestider i Stald reduceres med 20%



 Lejesoldatens Hjelm
 Uddannelsestider i Kaserne reduceres med 10%.



 Krigerens Hjelm
 Uddannelsestider i Kaserne reduceres med 15%.



 Archons Hjelm
 Uddannelsestider i Kaserne reduceres med 20%.





Rustninger

       Helt            Heltinde
 Genoplivningens Rustning
 +20 livspoint/dag



 Helbredets Rustning
 +30 livspoint/dag.



 Helbredelsens Rustning
 +40 livspoint/dag.



 Let Skælpanser
 Skade reduceres med 4 livspoint + 10 livspoint regenerering.



 Skælpanser
 Skade reduceres med 6 livspoint + 15 livspoint regenerering.



 Tungt Skælpanser
 Skade reduceres med 8 livspoint + 20 livspoint regenerering.



 Let Brystplade
 +500 styrke til Helten.



 Brystplade
 +1000 styrke til Helten.



 Tung Brystplade
 +1500 styrke til Helten.



 Let Ringpanser
 Skade reduceret med 3,  +250 styrke til Helten.



 Ringpanser
 Skade reduceret med 4, +500 styrke til Helten.



 Tungt Ringpanser
 Skade reduceret med 5, +750 styrke til Helten.


 

Støvler

       Helt            Heltinde
 Genoplivelsens Støvler
 +10 livspoint/dag.



 Helbredets Støvler
 +15 livspoint/dag.



 Helbredelsens Støvler
 +20 livspoint/dag.



 Lejesoldatens Støvler
 +25% forøgelse på hærens grundhastighed på afstande over 20 felter.



 Krigerens Støvler
 +50% forøgelse på hærens grundhastighed på afstande over 20 felter.



 Archons Støvler
 +75% forøgelse på hærens grundhastighed på afstande over 20 felter.



 Små Sporer
 +3 felter/time på en x1 server (+6 felter/time på en x3 server).



 Sporer
 +4 felter/time på en x1 server (+8 felter/time på en x3 server).



 Onde sporer
 +5 felter/time på en x1 server (+10 felter/time på en x3 server).




Heste

Helt/Heltinde
 Vallak
 Hastigheden for din Helt øges til 14 felter/time på en x1 server (til 28 felter/time på en x3 server).



 Fuldblods
 Hastigheden for din Helt øges til 17 felter/time på en x1 server (til 34 felter/time på en x3 server).



 Krigshest
 Hastigheden for din Helt øges til 20 felter/time på en x1 server (til 40 felter/time på en x3 server).



BEMÆRK:
- Forøgelsen i hastighed gælder Helten, ikke tropper som rejser sammen med Helten. 
- Galliske Folkeslag: +5 felter/time på en x1 server (+10 felter/time på en x3 server) hvis til hest 

 

Forbrugsgenstande 

Helt/Heltinde
 Salve
 Regenerer livspoint øjeblikkeligt. Antallet af Salver afgør hvor mange livspoint der regeneres (max. 100%). Får effekt ved brug. 
 Denne genstand kan stables.


 Dokument
 Får effekt ved brug og giver en vis mængde erfaring.
 Denne genstand kan stables. 


 Spand
 Genopliver din helt gratis én gang. Hvis Helten er i live kan du ikke bruge spanden. Får effekt ved brug.



 Lovtavle
 Øger sammenholdet i en landsby med 1% for hver lovtavle til maksimalt 125%. Får effekt ved brug. 
 Denne genstand kan stables.


 Visdomsbog
 Nulstiller alle fordelte erfaringspoint og lader dig fordele dem på ny.



 Kunstværk
 Hvis du giver et kunstværk til dine indbyggere starter de en spontan fest uden at du behøver at have et Rådhus.
 Denne genstand kan stables.


 Lille bandage
 Tab i kamp reduceres efter slaget, hvis der er bandager med helten.
 Disse bandager kan helbrede maksimalt 25% af tabene.
 Du kan kun helbrede det antal tropper som du har bandager til. Helbredelsen varer det samme som det tager tropperne at returnere men mindst 24 timer.
 Denne genstand kan stables.
BEMÆRK: Det betyder at du skal bruge eksempelvis 50 små bandager til at helbrede 25% af 200 tropper.
Hvis du har færre bandager end tropper som kan helbredes, vil samme procentdel af hver troppetype blive genoplivet. Hvis der stadig er bandager tilbage vil tropperne blive genoplivet fra venstre mod højre. I tal: hvis du angreb med 100 køllesvingere og 100 øksekæmpere, mistede 50 af hver og har 40 bandager – så vil 20 af hver blive genoplivet. I det samme eksempel men med 41 bandager ville du få genoplivet 21 køllesvingere og 20 øksekæmpere.

 Bandage
 Tab i kamp reduceres efter slaget, hvis der er bandager med helten .
 Disse bandager kan helbrede maksimalt 33% af tabene.
 Du kan kun helbrede det antal tropper som du har bandager til. Helbredelsen varer det samme som det tager tropperne at returnere men mindst 24 timer .
 Denne genstand kan stables.
BEMÆRK: Det betyder at du eksempelvis skal bruge 99 bandager for at genoplive 33% af 300 tropper.
Hvis du har færre bandager end tropper vil samme procentdel af hver troppetype blive genoplivet. Hvis der stadig er bandager til overs så genoplives tropperne fra venstre mod højre. I tal: hvis du angreb med 300 køllesvingere og 300 øksekæmpere, mistede 150 af hver og har 190 bandager – så vil 95 af hver blive genoplivet. I det samme eksempel men med 191 bandager ville du få genoplivet 96 køllesvingere og 95 øksekæmpere.

 Bure
 Dyr i oaser kan tæmmes med bure og bringes tilbage til din landsby hvor de vil hjælpe med at forsvare din landsby. Ingen kamp vil finde sted, men dyr vil blive fanget.
 Denne genstand kan stables.
 Lille FAQ om bure:
Virker bure også i spilleres landsbyer som i oaser?
- Nej, fordi burene er beregnet til kun at blive brugt på ”normale” tropper. Tropperne i en landsby er opbakning og kan ikke fanges.
Hvordan bruger jeg bure?
- Tilføj burene til din Helt og send Helten på et angreb imod en oase.
Kæmper min Helt når jeg angriber en oase sammen med andre troppetyper også og Helten har bure med?
- Nej. Der finder ingen kamp sted så længe Helten har bure med.
Hvis jeg frigiver dyrene i min landsby, får jeg så burene tilbage?
- Nej.
Skal jeg fodre de dyr jeg har fanget?
- Nej, de vil ikke forbruge dit korn. 


Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej