Mest efterspurgte svar
Seneste tilføjelser
Travian Answers
Lad os begynde med dit spørgsmål
Søg efter besvarede spørgsmål
For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.
Jeg har et spørgsmål om...
Søg efter nøgleord
Du kan finde dit svar let ved at indtaste et søgeord til det du leder efter. Eksempel: Du vil vide hvordan du nedriver en bygning? Skriv nedrivning og se hvilke svar der passer til dette søgeord.
Søg via. oversigt
Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.
Oaser
I begyndelsen af spillet er oaserne ejet af vilde dyr. Du kan plyndre oaserne. Du har dog brug for en temmelig stor hær for at kunne plyndre en oase med fortjeneste.
I den indledende fase af spillet, kommer der kun naturtropper i oaserne én gang. Hvis du slår alle dyrene ihjel, vil oasen være ledig indtil slutningen af serverens begynderbeskyttelsesperiode (regnet fra serverstart, afhængigt af serverens hastighed og uden forlængelse). Herefter kan der igen komme naturtropper i oasen.
Dyrene i en oase formerer sig langsomt. Jo færre der er, jo hurtigere kommer der flere. Det burde være muligt at få fortjeneste ud af en oase ved at plyndre den med et par hundrede tropper og en helt. Du kan se hvor mange og hvilke dyr, der er i en oase uden at udspionere den, ved at klikke på den på kortet.
Der er to typer af oaser pr. råstof. Type 1 producerer kun et råstof. Den anden type producerer et råstof og derudover korn. Når du har erobret en oase giver den en produktionsbonus til den landsby du har erobret den fra, men kun den! Forøgelsen baseres på landsbyens basisproduktion istedet for den aktuelle produktion.
Typer af oaser | |||||||||||
Udseende 1 | Udseende 2 | Bonus | |||||||||
Type 1 | ![]() |
![]() |
+25% tømmer pr. time | ||||||||
Type 2 | ![]() |
- | +25% tømmer pr. time, +25% korn pr. time |
||||||||
Type 3 | ![]() |
![]() |
+50% tømmer pr. time (findes kun i det grå natarområdeo) | ||||||||
Type 1 | ![]() |
![]() |
+25% ler pr. time | ||||||||
Type 2 | ![]() |
- | +25% ler pr. time, +25% korn pr. time |
||||||||
Type 3 | ![]() |
![]() |
+50% ler pr. time (findes kun i det grå natarområde) | ||||||||
Type 1 | ![]() |
![]() |
+25% jern pr. time | ||||||||
Type 2 | ![]() |
- | +25% jern pr. time, +25% korn pr. time |
||||||||
Type 3 | ![]() |
![]() |
+50% jern pr. time (findes kun i det grå natarområde) | ||||||||
Type 1 | ![]() |
- | +50% korn pr. time | ||||||||
Type 2 | ![]() |
- | +25% korn pr. time |
Erobring af oaser fra naturen
Du kan erobre oaser med en helt. Når du angriber oaser gentagne gange med helten vil den erobrede oase tilføjes landsbyen hvorfra helten angreb. Husk at en oase skal ligge indenfor en radius af 3 felter omkring din landsby, for at kunne erobres. Du skal bruge en heltebygning trin 10 for 1. oase, trin 15 for 2. oase og trin 20 for at erobre en 3. oase.
Eksemplet herunder viser "din" landsby med sort, og de oaser du teoretisk set kan erobre med rødt. Bemærk at kortet viser mere end den radius du kan erobre oaser fra - den radius du kan erobre oaser i er derfor markeret med blåt.Tip: Du kan kun have 3 oaser pr. landsby.

Du har nok bemærket at oaserne er markeret med forskellige skilte - først og fremmest så giver de dig en overblik over den bonus en oase give (en tømmer betyder eksempelvis at det er en 25% tømmer oase). Derudover fortæller skiltet dig også om en oase allerede er erobret eller ej: oase 1 er ikke erobret (der er en grøn markering rundt om skiltet) og oase 2 på billedet nedenfor er allerede erobret (der er en rød markering rundt om skiltet).

Erobring af/Angreb på spillerejede oaser
For at erobre en oase fra en anden spiller, skal du dræbe forsvaret og angribe med din helt en eller flere gange. Hvis den forsvarende landsby ejer 3 oaser, skal du kun angribe én gang med din helt. Hvis den forsvarende landsby ejer 2 oaser, skal du angribe 2 gange. Hvis den forsvarende landsby kun ejer 1 oase, skal du angribe 3 gange før oasen er din.
Tip: Helte forsvinder ikke efter at have erobret en oase lige som byadministratorer (Senator, Stammefører, Høvding) gør efter at have erobret landsbyer, men lever tværtimod videre bagefter.
Plyndring af en oase vil gøre dine tropper i stand til at plyndre op til 10% af råstofferne fra den landsby der ejer oasen. Råstofferne i den spillerejede oase vil regenereres over 10 minutter. Det betyder at et angreb 7 minutter efter første plyndring kun vil give dig 7% af råstofferne fra den ejende landsby. Plyndring af dine egne oaser vil betyde at dine egne landsbyer mister råstofferne, hvilket betyder at du tjener 0 råstoffer på det.
For at forsvare en oase mod plyndringer, kan du bakke den op med tropper som kan sendes retur via forsamlingspladsen i den ejende landsby. Det er også fra den by at tropperne får mad.
Oasers loyalitet
En oases loyalitet øges med 1 % for hver 30 minutter og kan ikke påvirkes af spilleren. Hvis du erobrer oasen fra en anden spiller, opnår den straks 100 % loyalitet.
Frigiv en oase
Hvis du ejer en oase og ønsker at frigive den, kan du gøre det ved at klikke på det røde kryds til venstre for oasebeskrivelsen inde i heltebygningen. Det tager så omkring 2 timer at frigive oasen ved 3x hastighed og 6 timer at frigive den ved 1x hastighed.
Hvis din landsby bliver erobret, bliver oaserne frigives og vil skulle erobres igen, selv hvis du overtager din egen landsby.